woensdag 8 september 2010

Leerlingen vervoer

Nou, hier hebben we nu al kopzorgen over en hij is nog maar 1 keer meegeweest met de taxi, maar zoals het nu gaat dan zullen onze zorgen daarover niet snel over zijn.

Tegen het 13.30 uur was hij thuis. Hij zat helemaal achterin de bus, verscholen achter alle stoelen, op het puntje van zijn stoel, de verhoger was nergens te bekennen en zijn gordel zo los dat als ze hard over een bobbel rijden hij zo van zijn stoel afwipt. Laat staan als de chauffer in eens moet remmen omdat er iets is op de weg, dan vliegt onze zoon en de andere kinderen als kanonskogels door de taxi heen.

Ik kan niet zeggen dat het me een veilig gevoel geeft. Zeker als je kinderen vervoert dan moet je toch op zijn minst goede 3 puntsgordels hebben en zeker bij jonge kinderen en een verhoger hebben. Waar is de veiligheid wat leerlingvervoer betreft???

Toevallig belde Katinka nog op omdat ze ontdekte dat ze zijn spraakcomputer vergeten was mee te geven aan hem. Ik heb het voorgelegd aan der en ze zei ook van 3 puntsgordels zitten die er niet in??? Ze vind dat we dat op zijn minst mogen verwachten van een vervoerder, net als de verhoger. Haar ook gezegd van ik heb nog contact gehad met TCR met de vraag of we zelf een verhoger mee moesten geven en nee, dat was niet het geval die zou standaard in de bus blijven liggen voor hem en hun hadden die zelf. Nou waar is dan de verhoger gebleven die ze voor hem hadden???

Nu zit ik in dubio van ga ik ze mailen met mijn klachten of wacht ik tot maandag om aan te zien hoe het donderdag en vrijdag gaat....daar ga ik nog maar eens over na denken wat het gaat worden.

Maar een fijn gevoel geeft het me niet!!!!!

Groeten Corinne

1 opmerking:

  1. Jeetje meis dat is een slechte zaak!!! Klopt van geen kant, als ik jouw verhaal vergelijk met het vervoer van hier en daarbij komt dat Rodney zich beter zou kunnen redden dan Deaglán, als ik jouw verhaal lees zit Rodney dus veiliger in de taxi dan Deaglán, dat vind ik rot en onveilig, zou strafbaar kunnen zijn, maar zoals je zelf zegt ik weet ook niet precies wat de landelijke afspraken daarvoor zijn.
    Je bent erg pessimisties en zorgelijk over de taxi en moet toegeven dat je geen ongelijk had/hebt. Je moet je kind al uit handen geven om hem mee te laten gaan met de taxi maar dan moet dat ook goed gebeuren en niet op deze manier!!!
    Hoop dat het probleem opgelost wordt.

    BeantwoordenVerwijderen