woensdag 14 juli 2010

Kennismaking "De Kring"

Vandaag was dan eindelijk de kennismaking op "De Kring", voor zowel ons als voor Deaglán. Hij mocht 2 uurtjes meedraaien in de groep waar hij komt. Het was wel even slikken hoor hem met een pruil lipje naar binnen zien gaan en zijn spraakcomputer onder zijn armpje. Hij komt in groep 01/2 bij juf Katinka en Carla. Wij als ouders kregen een informatie morgen en de mensen die daar vertelde was de fysiotherapeute, 5 van de 7 logopedisten die er werken, mensen uit de ouderraad, iemand van gezinsbegeleiding, schoolmaatschappelijk werk en de directrice.
Opzich hebben we een goed gevoel bij "De Kring", maar dat taxi gebeuren blijft ons dwars zitten en als ik daar aan denk dan kan ik wel janken. Ouders waarvan het kind met de taxi gaat die zeggen steeds van het went hoor en ook voor Deaglán. Dat zal best maar het taxi gebeuren druist heel hard tegen mijn gevoel in en dit is niet wat ik voor me kind wilt hebben. Ik wil contact hebben met school, de mensen waarmee Deaglán te maken heeft en niet via een heen en weer schriftje op de hoogte gehouden worden. Maar ja, ook wij zullen er aan moeten wennen, maar het idee verhuizen naar Goes is zeker nog niet van de lucht.
De Kring is een mooie school en zit op een mooie locatie. Het is riant opgezet en de klassen zien er leuk en gezellig uit. Er zitten maximaal 14 leerlingen in de klas, met 2 juffen dus ze krijgen veel aandacht. Daarnaast is wordt naast het praten gebaar ondersteunende onderwijs gegeven. Daarvan lieten 2 logopedisten zien hoe dat in zijn werk gaat en ik moet zeggen dat zag er erg leuk uit, ik hoop dan ook dat Deaglán dit echt gaat oppakken en dan ook op deze manier kan gaan communiceren zodat wij hem steeds beter gaan begrijpen en ook de mensen die om hem heen staan zoals opa, oma's enz. Wij als ouders kunnen ook zo een cursus volgen en ja, dat zie ik wel zitten want je doet toch alles voor je kind!!!!
Om wat meer betrokken te zijn bij school wil ik graag me aansluiten bij de ouderraad. Hun organiseren ook regelmatig koffieochtenden om zo als ouders elkaar te leren kennen en ervaringen uit te wisselen. Daarnaast helpen met sinterklaasviering, kerstviering en al het andere wat er nog op hun weg komt. Ik heb me dus opgegeven daarvoor en nu maar afwachten, ze hebben plek voor 3 nieuwe ouders in de raad dus wie weet maak ik een kans.
Dus ja een nieuw deel van Deaglán zijn leventje en dat van ons komt langzaamaan inzicht, op 6 september zijn eerste schooldag op De Kring. Spannend hoor!!!!!
Als jullie eens een kijkje willen nemen naar De Kring dan kunnen jullie hier hem vinden http://www.dekringgoes.nl/
Groeten Corinne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten